Trambolin Egzersizleri ve Faydaları

Zıplamak, beyinde “Serebellum” adı verilen bölümü uyarır.

Beynin bu bölümü denge kaba motor becerisinden sorumluyken aynı zamanda odaklanma, konsantrasyon ve dikkatten sorumludur.

Günlük yapılan 5 dklık bir trambolin egzersizi özellikle çocuklarda odaklanma ve dikkat becerilerinin gelişimine katkı sağlar.

Kemik yoğunluğunu arttırır ve osteoporotik kırılma riskini azaltır.

Yakın zamanda yayımlanan bir araştırmada, 8 ay süreyle trambolin üzerinde günde 10 veya daha fazla zıplama hareketi yapan çocukların, normal okul aktivite programındaki çocuklara göre kemik yoğunluklarında yüzde 1,2 oranında artma tespit edilmiştir.

Kemik yoğunluğundaki yüzde 5 oranındaki artışın ilerleyen dönemlerde osteoporotik kırılma riskini yüzde 40 azalttığı göz önünde bulundurulduğunda trambolin egzersizlerinin hem çocukluk çağında hem ileri yaşlarda ne kadar önemli olduğunu görüyoruz.

Kalp ve Damar sistemi için çok yararlıdır.

Nasa araştırmasına göre 10 dakikalık trambolin egzersizi, kalp ve damar sisteminde 33 dakikalık koşunun yaptığı olumlu etkiyi yapar.

Koordinasyon becerilerinin artmasına, motor yeteneklerin gelişmesine yardımcı olur.

Trambolinde zıplarken, el kol ve bacakların dengesini sağlamaya odaklanmak, beynin motor yeteneklerini ve koordinasyon becerilerini arttırır.

Lenfatik sıvı dolaşımını artırır ve toksinlerin atılmasını sağlar.

Zıplamak, lenfatik sıvının dolaşımını hızlandırarak vücuttaki zararlı kimyasalların atılmasını da hızlandırır.

Zıplarken yarattığımız anlık ağırlıksızlık durumu ve hemen ardından yere inerken gelen çifte yer çekimi etkisi; çift yönlü bir pompa gibi zararlı kimyasalları hücrelerden çekerken yerine kan dolaşımından gelen oksijen ve besinleri yerleştirir ve dolaşımı sağlar. Böylece vücudun kendi kendisini temizlemesine mükemmel bir şekilde yardımcı olur.

Dolaşımı ve oksijen akışını hızlandırdığı için özellikle de baş, boyun ve sırt bölgesinde doğal bir ağrı kesici etkisi yaratır.

Bağışıklığı güçlendirir.

Bağışıklık hücrelerimizin çoğu lenf sistemiyle taşınır. Lenf dolaşımını güçlendirmek, bu hücrelerin bütün vücudumuzda hareketliliğini ve faaliyetlerini de artırır, vücudumuzun enfeksiyonlarla ve hastalıklarla savaşmasına yardımcı olur.

Zıplama güvenli ve faydalı hafif etkili bir idmandır. Trambolin de zıplamak, sert bir zeminde yapılan benzer idman hareketlerine göre, eklemler üzerinde hissedilen darbelerin etkisini çok aza indirdiğinden, çalışmayı daha kolay ve güvenli hale getirir. Bu nedenle eklem sorunları ve sırt ağrılarına karşı çok etkili bir egzersiz yöntemidir.

Enerji artırır.

Ritmik zıplama büyük adele gruplarını çalıştırır, soluk alıp vermeyi ve kan akışını hızlandırarak kalbin ritmini düzenler. Bu dolaşımın hızlanması hücrelere taşınan oksijeni ve besin miktarını da artırarak vücudun, enerji seviyesini yükseltir, canlılık sağlar.

Sinir sistemini geliştirir ve sakinleştirir.

Zıplama hareketiyle, yani vücudumuzun yukarı ve aşağı doğru yaptığı ritmik hareketle, vücudumuzu daha iyi hisseteriz, farkına varırız, deri duyu olarak adlandırılan hissimiz uyanır.

Farklı hareketlerin biraradalığı koordinasyonumuzu zorlar ve geliştirir.

Zıplama aynı zamanda iyi bir sters arttırıcıdır, çünkü birbirini tekrar eden sıçrama, sizi bir çeşit trans hali gibi kendinizden geçirir, gevşemenizi sağlar.

Kilo verdirir.

Zıplamak, fazla kiloları yakmak için iyi bir egzersizdir. Düzenli zıplamak, koşu, bisiklet veya yüzmede olduğu gibi vücutta kalorilerin yakılmasını sağlar.

Zıplama yoluyla lenf sistemi uyarılır. Böylece egzersiz esnasında metabolizmanın hareketlenmesinin sonucu ortaya çıkan asitli atıkların, toksinlerin vücuttan atılması daha kolay hale gelir.

Ne kadar süreyle zıplamalısınız?

5 dakikalık seanslarla başlayın ve giderek gelişen zindelik durumunuza göre dereceli olarak artırın. Haftada 3 seanstan başlayarak günde 3 seansa kadar çıkın ve seans başına 15 dakika çalışın.

Sağlığınızı güçlendirmeye başlamak günde yalnızca bir kaç dakikanızı alacak.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. 

Fusce eu sapien eget urna aliquet feugiat.

Ümit Mah. Milenyum Sitesi 2483. Cad. No: 39 Ümitköy / ANKARA