Diyafram nefesi neden önemlidir?
16 Şubat 2020

Nefes almamızı sağlayan ana kaslar diyafram kası,kaburga ve karın kaslarıdır.Ancak bunların en önemlisi diyaframdır.Diyafram, karın boşluğu ile göğüs boşluğunun arasında yer almakta olan ve bu iki boşluğu birbirinden ayıran kubbe şeklinde bir kastır.

Diyafram kullanılarak doğru ve yeterince alınan nefes, akciğerlerin çalıştırılmayan alt bölümlerini de çalıştırır ve daha sağlıklı oksijen karbondioksit değişimi sağlanmasına destek olur.

Diyafram nefesi kullanımı sayesinde beynin ön frontal korteks kan akışı artar, zihinsel odaklanmayı geliştirir, rahat uyku alımını sağlar, hücre verimliliğini arttırarak hücre ömrünü uzatır, kan basıncını azaltarak dolaylı yoldan diyabetin önüne geçer.

Diyafram kasının çok önemli bir faydası da vakum etkisi yaratarak lenfi kan dolaşımına çekmek, lenf drenajı uyarmak ve toksik maddelerin atım hızını 15 katına kadar çıkarabilmektir. Korku durumlarında ise kasılır gerginleşir ve solunumu kitler.

45 sağlıklı bireyle yapılan bir çalışmada haftada 3 seans, toplamda 8 hafta boyunca uygulanan diyafragmatik solunum egzersizleri sonucu egzersiz öncesi ve sonrası uyku kalitesi, depresyon, anksiyete ve yaşam kalitesi kıyaslandığında anlamlı bir iyileşme olduğu gözlenmiştir.

Başka bir çalışmada KOAH’lı hastalarda solunum egzersizlerinin egzersiz kapasitesi, solunum kas gücünü ve uyku kalitesini artırdığını gözlemişlerdir.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. 

Fusce eu sapien eget urna aliquet feugiat.

Ümit Mah. Milenyum Sitesi 2483. Cad. No: 39 Ümitköy / ANKARA