Lenfatik Sistem nedir?
30 Nisan 2020

Lenfatik Sistem

Lenfatik sistem, vücudun savunma sistemi olup temel fonksiyonu dokuların sıvı dengesinin ayarlanmasını sağlamaktır.Her gün yaklaşık 30 litre sıvı kan damarlarından hücreler arası alana geçiş yaparlar. Bunun 27 litresi tekrar kan damarlarına geri döner. Hücreler arası sahada kalan yaklaşık 3 litrelik sıvı lenf damarlarındaki lenfadır.İçeriğinde su, iyonlar, besin maddeleri, proteinler, ölü hücreler ile toksinler, hormonlar ve bazı yağlar vardır.

Lenfatik sistem sıvı dengesini sağlamanın yanında sağlıklı yaşamın sürdürülmesinde de görev alır. Lenfatik damarlar bağışıklık sisteminin dengelenmesinde, vücutta oluşan iltihap ve ödemin azaltılmasında, kan basıncının dengelenmesinde rol almaktadır. Doku ve hücrelerdeki yabancı maddeleri, ölü ve yıpranmış hücreleri, bakteri ve mikropları uzaklaştırır,kaybedilen proteinlerin bir kısmının tekrar dolaşıma kazandırır,bağırsaklarda emilen yağ asitleri, gliserol, A, D, E, K vitaminlerini dolaşıma katar.

Bu çerçevede lenfatik fonksiyonun bozulması lenfödem (lenf sıvısı birikmesiyle ekstremitelerde aşırı derece hacim artışı ve ileri derece iltihabi durum), ateroskleroz (plak birikmesiyle beraber damarın daralması ve sertleşmesi),tümör metastazı, fibrozis,obezite, inflamatuvar bağırsak hastalıkları ve sepsis gelişimine sebep olabilir.

Lenf sisteminde, dolaşım sistemindeki gibi pompalama görevi görecek bir organ yoktur. Lenf sıvısının vücut içindeki hareketi, iskelet kaslarının basıncı ve solunum hareketleri ile sağlanır.

 

Lenfatik Sistem sağlığını korumak için günlük hayatınızı nasıl düzenleyebilirsiniz?

Düzenli yapılan egzersiz lenf akışını hızlandırır. Özellikle trambolin egzersizleri lenf dolaşımına çok büyük katkı sağlar,mutlaka egzersiz programınıza dahil edin.

  • Yoga, stretching, pilates, dans, yüzme veya hafif tempolu yürüyüş yapın.
  • Doğru nefes alımına dikkat edin, düzenli nefes egzersizi yapın.
  • Lenf drenaj masajı yaptırın.
  • Şifalı bitki çayları için.
  • Güne limonlu su içerek başlayın.
  • Gün içerisinde bol su için.
  • Taze, organik yiyecekler yiyin,beslenmenizi düzenleyin.
  • Stres seviyenizi düşürmeye gayret gösterin,zihni sakinleştirin.
  • Günde 7 ila 9 saat arası uyuyun.
  • Sıcak, rahatlatıcı banyolar yapın ve soğuk bir duşla bitirin.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. 

Fusce eu sapien eget urna aliquet feugiat.

Ümit Mah. Milenyum Sitesi 2483. Cad. No: 39 Ümitköy / ANKARA